تبلیغات
مدیریت فرهنگی - مطالب بهمن 1388
شالوده و زیر بنای گسترش هر كشور ، فرهنگ است

استاد خود را بیشتر بشناسیم

یکشنبه 18 بهمن 1388 11:15 ب.ظ

نویسنده : سیدامیرحسین هاشمی
ارسال شده در: اخبار و حواشی دانشگاه ،

معرفی استاد درس تمثیل شناسی و اسطوره دکتر ابراهیمیان :

معرفی دکتر فرشید ابراهیمیان

اشاره:

محمد ابراهیمیان پیوند، مشهور به فرشید ابراهیمیان، فرزند عباس، در 6 خرداد 1328 در تهران به دنیا آمد (فرهنگ ناموران ... ، زندگی‌نامه خودنگاشته).
دوره ابتدایی را از 1334 تا 1340 در دبستان بصیر تهران گذراند. از 1340 تا 1347 دورة متوسطه را در دبیرستانهای الهی و ارشاد خوارزمی تهران طی كرد و در رشته طبیعی دیپلم گرفت. در 1350 در هنرسرای عالی فنی‌حرفه‌ای نارمك (دانشگاه علم و صنعت ایران) در رشتة مكانیك، به تحصیل در دوره شبانه پرداخت و در 1352 از آنجا انصراف داد. در 1353 برای ادامه تحصیل در رشته مورد علاقه‌اش، هنرهای نمایشی، وارد دانشگاه تهران شد و در 1357 از دانشكدة هنرهای زیبا در آن رشته مدرك كارشناسی گرفت. همان سال دورة كارشناسی ارشد را در دانشگاه فارابی (دانشگاه هنر كنونی) تهران آغاز كرد و در 1359 در رشتة رایزنی فرهنگی (كه بعداً مدیریت فرهنگی نام گرفت) فارغ‌التحصیل شد.
در 1377، به شكل مكاتبه‌ای و نیمه حضوری، در دانشگاه تورن وود1 هلند در رشته هنرهای زیبا (هنرشناسی) درس خواند و در تیر 1380 از آنجا مدرك دكتری گرفت.
علاقة ابراهیمیان به تئاتر از شركت در جشن خانه و مدرسه در دورة دبیرستان آغاز شد. وی كه به عنوان خواننده در آن جشن حضور داشت، مجذوب هنرنمایی گروه تئاتر آناهیتا گردید و مدت كوتاهی نیز به عنوان هنرجوی تئاتر در 1344 به جامعة هنری آناهیتا پیوست. اما با مخالفت خانواده‌اش از آنها جدا شد.
(بر روی ادامه مطلب کلیک کنید .)

ادامه مطلب

دیدگاه ها : نظرات
آخرین ویرایش: یکشنبه 18 بهمن 1388 11:28 ب.ظ

تأثیر سی ان انی

یکشنبه 11 بهمن 1388 09:47 ب.ظ

نویسنده : سیدامیرحسین هاشمی
ارسال شده در: رسانه شناسی ،

« قسمتی از تحقیق درس رسانه شناسی »

گردآورندگان : سیدامیرحسین هاشمی - سیدمهران ناظمیان

تأملاتی درباره عوامل مؤثر بر شیوه ی رایج پخش اخبار متوالی  از تلویزیون

اشاعه ی فرهنگ و اطلاعات ، انفجار فناوری ها و شبکه های ارتباطی و گسترش صنایع فرهنگی از مشخصات بارز دهه های پایانی قرن بیستم است . این پیشرفت ها در رشد و توسعه ی ارتباطات به لحاظ بین المللی تأثیر اجتماعی-سیاسی چشمگیری داشته است. پیشرفت های اخیر در فناوری های ماهواره ای همراه با توسعه و گسترش فعالیت های بازارهای خبری تلویزیون در سطح بین المللی از آن جمله است . به طور مشخص ، امکان پوشش خبری آنی حوادث در سراسر دنیا ، نقشی را که رسانه ها در پیشیرد یا اجرای سیاسیت خارجی ایفا می کنند ، برجسته کرده است . اصطلاحاتی چون « تأثیر سی ان انی »  علائم اختصاری بیان این نقش اند .

در این مبحث کوشش می شود ژورنالیسم کاملاً خبری بین المللی را به عنوان گونه ای از برنامه سازی خاص تلویزیونی معرفی شود .


ادامه مطلب

دیدگاه ها : نظرات
آخرین ویرایش: پنجشنبه 13 اسفند 1388 10:23 ب.ظ

تبلیغات سیاسی یا پروپاگاندا

دوشنبه 5 بهمن 1388 05:05 ب.ظ

نویسنده : سیدامیرحسین هاشمی
ارسال شده در: رسانه شناسی ،

"تبلیغات سیاسی" یا "پروپاگاندا" شکلی از ارتباط است که با "ترغیب یا اقناع" متفاوت است، زیرا هدفش این است تا به پاسخی دست یابد که قصد مبلغ را تداوم بخشد. "اقناع یا ترغیب"، به مثابه یک فعال کننده دوسویه عمل می‌کند و هدفش آن است که به نیازهای ترغیب کننده و ترغیب شونده پاسخ دهد. یک مدل تبلیغ (پروپاگاند) نشانگر آن است که چگونه می‌توان عناصر اطلاع رسانی و ارتباط اقناعی را در تبلیغات با یکدیگر تلفیق کرد. تبلیغات سیاسی ممکن است افکار عمومی و رفتار افراد را تحت تاثیر قرار دهد و آنها را دگرگون سازد.» ( علوی، 1376، ص182).

«هرچه امکانات و وسایل ارتباطی  پیشرفته تر می شود، پروپاگاندا نیز از ارج و قرب بیشتری برخوردار می شود، به نحوی که امروزه بدون استفاده آن نمی‌توان از حصول یک موفقیت سیاسی اطمینان داشت. بدین ترتیب باید پذیرفت که قدرت نیروهای سیاسی حاکم، تاحد زیادی، به تبلیغات سیاسی و توان اقناع کردن مردم از طریق وسایل ارتباطی جمعی بستگی دارد.» (همان، ص175).

«واژه تبلیغات تا اوایل قرن بیستم استفاده گسترده‌ای نداشت، اما از آن هنگام، برای توصیف و تشریح تاکتیک‌های اقناع که در جنگ جهانی اول و پس از آن توسط رژیم‌های توتالیتر به کار می‌رفت، مورد استفاده قرار گرفت.

( بر روی ادامه مطلب کلیک نمایید.)


ادامه مطلب

دیدگاه ها : نظرات
آخرین ویرایش: دوشنبه 5 بهمن 1388 05:11 ب.ظ

فرهنگ سازمان

دوشنبه 5 بهمن 1388 03:56 ب.ظ

نویسنده : سیدامیرحسین هاشمی
ارسال شده در: مدیریت و سازمان ها ،

 

فرهنگ سازمانی یکی از اجزای مهم و بنیادی سازمان است . مجموعه ای است شامل معیارها ، ارزش ها و نگرش ها و اعتقادات مشترک در بین اعضای یک سازمان که شناخت آن مهم است .

فرهنگ سازمانی به دو بخش : 1- قابل مشاهده و ملموس   و   2- بخش پنهان    تقسیم می شود .

( بر روی ادامه مطلب کلیک نمایید.)


ادامه مطلب

دیدگاه ها : نظرات
آخرین ویرایش: دوشنبه 5 بهمن 1388 03:59 ب.ظ

چرخه ی حیات سازمان

دوشنبه 5 بهمن 1388 03:36 ب.ظ

نویسنده : سیدامیرحسین هاشمی
ارسال شده در: مدیریت و سازمان ها ،

 

سازمان هم مانند دیگر موجودات دارای چرخه ی زندگی است . روزی متولد می شود ، رشد می کند و سرانجام می میرد . ساختار سازمان ، سبک رهبری و نظام های اداری از یک الگوی نسبتاً قابل پیش بینی پیروی می کند که دارای مراحلی در چرخه زندگی است . کاری که اخیراً بر روی چرخه ی زندگی سازمانی انجام شد مبین این نکته است که سازمان ها از چهار مرحله ی مهم می گذرند .

این چهار مرحله عبارتند از :

1)      مرحله ی کارآفرینی   2) مرحله ی همکاری    3) مرحله ی رسمی شدن    4) مرحله ی تدبیراندیشی


ادامه مطلب

دیدگاه ها : نظرات
آخرین ویرایش: دوشنبه 5 بهمن 1388 03:42 ب.ظ